Ajattelin perustaa kotisivut eläimilleni, mutta hetken mietittyäni päädyin kuitenkin aloittamaan blogin. Rakastan kirjoittamista. Olen hiljainen persoona, jonka vuoksi ihmisten kanssa jutteleminen on normaalisti minulle hankalaa. Kirjoittaminen tarjoaa minulle keinon "keskustella" muiden kanssa ilman ongelmia. Toivon, että postauksiini kommentoidaan jos jollain jotain kommentoitavaa on. :)
Blogin perimmäinen tarkoitus on kuitenkin viihdyttää minua itseäni ja toimia eräänlaisena muistikirjana.

Arvostan ihmisiä, jotka ajattelevat muitakin kuin itseään. Toivon joskus olevani itsekin samanlainen. Sellainen ihminen, joka ajattelee niin toisia ihmisiä, eläimiä kuin luontoakin. Tällä hetkellä minulla on kuitenkin vielä paljon opittavaa, mutta uskon kehittyväni vähitellen sellaiseksi ihmiseksi kuin haluan. Juuri nyt minulla on useita eri projekteja käynnissä: opettelen hevosläheisempää tapaa viestiä hevosten kanssa, kerään tietoa erilaisista kasveista ja niiden kasvatuksesta (haaveena kasvattaa omat kasvikset). Lisäksi olen perehtynyt kanojen ja kanejen elämään.

Blogin nimi tulee pitkäaikaisesta haaveestani: apilakedosta. Unelmoin omasta pienestä maaläntistä, joka on täynnä erilaisia apiloita. Näen sieluni silmis pitkäkarvaiset kanikaverini loikkimassa apiloiden joukossa.